2017-10-02

Gramatikas līkloči, Pt. XX

Es negribu seksu pa telefonu, es gribu Alda Lauža vai Gunas Kalniņas mobilā tālruņa numurus, lai varu viņiem zvanīt nakts vidū un uzdot jautājumus par komatiem. Lūdzu, lieliska start-up ideja.

Vakar ņēmu rokā zīmuli un ķēpājos savā jaunajā "Sarkanajā dzīvsudrabā", jo esmu neizpratnes pilna, šņuk, šņuk, es nesaprotu, nesaprotu, nesaprotu, jūtos kā divnieku karaliene, es nespēju iedziļināties sižetā, ar aizdomām skatos uz katru pieturzīmi, meklēju teikuma gramatiskos centrus, acis šaudās uz visām pusēm, viss ir slikti.

Tā labāk rūgs, vienmērīgāk cepsies, bet pīrāgi, būs ilgāk mīksti. (72. lpp.)
Kas vispār ir šis?

Martai kolhoza ēdnīcā joprojām glabājas divi labi divdesmit litru pārtikas termosi, zupai un otrajiem ēdieniem. (70. lpp.)

Kam ir paredzēts komats pēc "termosi", tā ir pauze, komats atdala savrupinājumu, tas ir domuzīmes vietā?

Tas, nudien, nav prāta darbs. (52. lpp.)
Vai "nudien" nudien ir jāliek komatos? Vai tas ir izsauksmes vārds?

7 komentāri:

Anonīms teica...

"Tā labāk rūgs, vienmērīgāk cepsies, bet pīrāgi, būs ilgāk mīksti. (72. lpp.)
Kas vispār ir šis?"

Šis lasās reāli briesmīgi! Varbūt piezvani uz izdevniecību un pajautā korektora tel. nr.? Vismaz uzzināsi pamatojumu no pirmavota.

L.

Guna teica...

Tad es būšu kašķu bābene, bet man negribas, labāk klukstu internetā!

Anonīms teica...

Tā noteikti bija 'spēptā kamera' :D

Anonīms teica...

spēptā kamera = slēptā kamera

Anonīms teica...

Vislabāk pajautā autoram Arno Jundze, tālr. 67555180, mob. 29161981 Kā nekā - Rakstnieku savienības priekšsēdis

Guna teica...

Vai, dieniņ, tas gan varētu būt traki, ja es viņam piezvanītu ar lūgumu izskaidrot man dažādu komatu pamatojumus!

Unknown teica...

Guna, vienkārši kluksti twiterī! Atsauksies gan Lauzis, gan vainīgie :)