2013-01-06

Varbūt kāds gramatikas entuziasts var man paskaidrot, vai tiešām pastāv tāds likums, kas nosaka, ka vārdi, kā pusgads, pustase, pusstunda utt. ir jāraksta šādi: pus gads, pus tase, pus stunda?

Vienmēr esmu bijusi 100% pārliecināta, ka šie salikteņi rakstāmi kopā, bet, tā kā pēdējā laikā internetā redzu tikai variantu nr.2 (es zinu, ka nopietni uztvert internetu ir kā izmantot wiki kā legit avotu doktora darbā), sāku šaubīties, vai maz protu latviski rakstīt.

2 komentāri:

Līva teica...

Neesmu gramatikas entuziaste (tikai reizēm uznāk Grammar Nazi (izrunā kā Nāzī ;) ) lēkmes), bet vienmēr esmu dzīvojusi ar pārliecību, ka šos vārdus raksta kopā. Ja gribētos par visām varītēm atsevišķi, tad, pēc manas loģikas, būtu jāraksta "puse stundas", "puse tases", utt. Es gan neesmu redzējusi, ka šos "pus stunda" utml. baigi lietotu.

Guna teica...

Hahaha, lieliska reference:D

Nu, man arī tā kā gribētos sacīt, ka jāliek kopā, jo diezin vai latviešu valodā eksistē vārds 'pus', bet man tiešām pilnīgi acīs cērt šādu vārdu savienojumu lietošanas biežums internetā.